Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Tuesday 13 March 2012

Bilik Pengantin 2

Kamar beradu raja sehari adalah antara elemen utama dalam majlis perkahwinan Melayu. Dahulu, sebelum hadirnya butik perkahwinan dimana kebanyakkan persiapan dibuat sendiri oleh pengantin, keperluan kamar beradu ini adalah antara persiapan yang paling awal dilakukan.
Cadar dan kelambu dijahit dan dihias mengikut kreativiti sendiri. Kini, kebanyakkan keperluan hiasan kamar mudah didapati di butik perkahwinan dan ianya memudahkan persiapan raja sehari.
Bagi pasangan raja sehari, kamar beradu ini membawa makna tersendiri dimana disitulah permulaan kehidupan sebagai suami isteri.

Untuk memberi keselesaan dengan suasana romantis, sebaiknya kamar beradu hendaklah dihias dengan fabrik-fabrik yang lembut dan ringgan serta diserikan juga dengan bunga-bungaan yang digubah indah. Hiasan terperinci seperti reben dan kalungan mutiara memberi kesan yang tersendiri pada kamar beradu.

Cadar dan sarung bantal sering menjadi perhatian dalam hiasan kamar beradu raja sehari. Sesetengah mempelai gemar pada cadar dan sarung bantal yang diberi perincian dengan sulaman serta manik. Manakala yang lainnya lebih meminati corak yang ringkas.
Apa jua menjadi pilihan mempelai, yang penting warna cadar itu haruslah sedondon dengan keseluruhan hiasan kamar beradu tersebut. Pemilihan warna yang sesuai akan memberi gambaran yang luas dan segar kepada kamar beradu raja sehari.





 Bilik Pengantin Didi

Set bilik tidur dd lebih kurang camni

cadar yg dicari

atau mcm ni.


simple n nice je.huhu.angan2.cadar pun x beli lagik,bile nak g serbu seahorse ni.haish..kekangan masa sungguh.

2 comments:

  1. dd beli set bilik kat mana? as tak g survey lg ni... sebab masa jugak yg terkangkang..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. as dd beli kt kg je, sbb xkan nk beli kat sini n bwk balik. Dapat set bilik tidur Rm1900, free tilam, bantal 2 bijik, comforter, ngan bolster. Rasa sgt berbaloi, sbb setnye pun agak cantek

      Delete