Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Sunday 21 April 2013

Its 11 months as a wife

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah its near 11 months i become a wife to most beloved husband in the planet (Of cousela da dia sorg je husband aku kan). 11 bulan yang sangat mengajar erti cinta, kasih sayang, kesabaran, tolak ansur dan pengorbanan. Fasa 1 tahun pertama insyaALLAH kami akan lepasi dengan jayanya. Tapi mampukah aku melalui fasa seterusnya dengan rasa bahagia dan cinta yang berbunga2 didalam hati. entahla.Hanya pada Allah aku berserah. Semoga ada rezeki dan cahaya yang akan membahagiakan hidup kami berdua. 11 bulan berlalu x penah sekali pun ada positif result walaupun samar2. sedih tapi tetap positif.berdoa agar Allah makbulkan doa kami. Mungkin belum rezeki kami. 

Cakap-cakap sumbang..??? itu lumrah yang terpaksa dilalui. aku pasrah, mujur setakat ni kedua belah keluarga masih memahami keadaan kami. Masih memberi kata2 semangat. Keterujaan??? Kadang2 aku takut lihat pengharapan yang terlalu tinggi diletakkan oleh sang suami. Kadang2 aku stress bila tiap2 bulan dia akan tanyakan soalan yang sama. kalau 6 bulan sebelum ni aku x rasa apa2. sekarang perasaan sensitif tu cepat sangat singgah. cepat sangat air mata tu bertakung. ANAK...siapa yang x mahu rasa jantung berdegup dalam rahim ini. tapi belum tiba masanya mungkin. Aku positif bila dikelilingi orang2 yang punya masalah yang sama dan telah lama hadapinya. malah masih bahagia hingga kini. Aku positif, xnak putus asa. Amalkan makan suppliment, berurut dan sebagainya. Moga doa kami, doa ibu bapa kami akan termakbul jua suatu hari nanti. Amin.


10 comments:

  1. sbr dd
    akan ada rezeki itu
    insyallah
    even bru 2bln kawen
    awl2 ritu trus rasa tkenan
    sbr ya.
    mana tau bkat doa dan sbr allah bg nti.amin

    ReplyDelete
  2. Sabat Didi. Always thinking positive ok. samle..imah pun dah 8 bulan kawen tapi belum ada rezeki anak. Tapi Alhamdulillah bahagia. Bila ada kekurangan, kita try cari banyak kelebihan yang kita ada, In sha Allah kita akn ok. Rezeki tu mcm2 bentuk dan Allah lebih tahu apa yg terbaik utk kita. Sama2 kita berdoa & usaha k. Imah pun nak sangat2 anak tapi belum ada rezekinya. sabar sahaja yg mampu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. imah...
      miss u
      thanks dear.
      huhu tu la kan sabar n doa jela.

      Delete
  3. xpe didi..
    didi ade geng tau ;)
    jgn stop doa n usaha! ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.ade geng okla.stress jap tgk semua update status baby.kihkih.macih dear.

      Delete
  4. sabar ye dd. Allah tahu apa yang terbaik buat hamba ye. Percayalah.. teruskan berdoa.
    saya sendiri walaupun ada 2x rezeki untuk double line tapi both umur tak panjang. Allah memberi, dan berhak mengambil kembali.

    Jangan kita bersedih dengan ujian, sebab Allah dah beri berjuta lemon nikmat ;")

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh tq dear.sorry to hear that.insyaALLAH suh kite chinta puas2 dlu kot.hehe

      Delete
  5. didi..
    sobsob...
    meh peluk..

    tabah la didi ku sayang...
    Nisa doakan rezeki didi murah...dan bahagia..
    Insyallah...

    takung jugak air mata ini..=')

    ReplyDelete