Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Wednesday 5 December 2012

Tetibe rasa sebak

Assalamualaikum wbt

hi beloved sweetie semua. This few day dd sangat cepat sensitif...tetibe rasa sebak bila baca entry kawan2 yang dah preggy, yang going to deliver, yang menghintung hari... Ya Allah Kau lah yang maha kuasa. Moga kau murahkan rezeki aku juga untuk memperoleh zuriat sendiri. This month its already 6month i become a wife to my beloved husband. Serius sangat cepat masa berlalu sampai x sedar sudah setengah tahun berlalu. Kehidupan rumahtangga yang sangat membahagiakan walaupun adakala agak mencabar. Moga Allah kekalkan jodoh kami di dunia dan akhirat. 

Soal baby...pasangan mana yang xnak baby kan. dd sangat mengharapkan nya. Setakat ni dd berusaha g berurut, amalkan makan makan asid folic dan vitamin C. tapi mungkin rezeki belum berpihak pada kami. Dan mungkin juga kerana kesibukkan masa slalu wrong timing.hahahaha. dan mungkin juga didi punya masalah sebab didi ade senggugut yang agak teruk. So far cek klinik, klinik suh tunggu after 1 year. So dd pun ikhtiar sendiri. Selain tu..slalu2 la berdoa pada Allah kerana Dia yang maha menberi segalanya.

Antara doa2 yang boleh diamalkan ialah.:-

1. Berdoa dengan membaca Doa Nabi Zakaria ayat 38, surah Ali-Imran 

credit: resipirahsiaku


Yang bermaksud :
“Wahai Tuhanku ! Kurniakanlah kepadaku dari sisi-Mu zuriat keturunan yang baik. Sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa”

2. Berdoa dengan membaca Doa Nabi Zakaria ayat 89, surah Al-Anbiya

credit: resipirahsiaku

Yang bermaksud:
Dan Nabi Zakaria, ketika dia merayu kepada Tuhan-Nya dengan berkata:“WahaiTuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkau jua sebaik-baik yang mewarisi”

Selain daripada berdoa, anda dan suami turut dinasihatkan untuk membanyakkan SEDEKAH , PUASA SUNAT dan QIAMULLAIL dalam usaha memperoleh cahaya mata.

5 comments:

  1. Didi, jgn stress tau. kita doa sama2. Imahpun nak preggy jugak tapi lepas 3 bulan kawen belum ada rezeki tp kdg2 kita leh stress dgn org sekeliling yg duk sibuk bertanya. Hehe...Takpe2, baru lagi kawen. ada rezekinya nnti.kita doa & usaha sama2 k!

    ReplyDelete
    Replies
    1. imahhhh
      huhu...saje naluri keibuan kununnye.kikiki

      Delete
  2. didi sayang...bertabah lah....=)
    Nisa doakan didi murah rezeki dari segala punca rezeki...inshaAllah...

    kakak Nisa 6 tahun kawen pun baru ada rezeki anak..

    sabar lah ye..ada rezeki tak kemana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nisa syg...
      noted mengkasih...
      ank dd nk keluar saing2 ank nisa kot.sbb tu xde lg
      nnt leh wat menantu

      Delete
    2. hihi...tu lah.boleh la nnti kita berbesan..=P
      tggu nisa la tu..

      Delete